Kategorijos
Dietos

Kiek riebalų turi būti vienoje porcijoje

Dietologai išvedę tarsi savotišką taisyklę, kad sveikame maiste turi būti ne daugiau kaip 35  procentai riebalų. Jei metamas svoris, šis rodiklis mažinamas iki 20-25  procentų. Tai viršutiniai rodikliai.

 Jei laikysitės šių normų, mažės ir tikimybė susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Vienas iš paprasčiausių būdų kontroliuoti kiek riebalų suvartojate, tai skaičiuoti kiek jūsų vartojamuose produktuose gramų riebalų. Jungtinėse Amerikos valstijose šis metodas kai kuriems žmonėms net pakeitė kalorijų skaičiavimą. Be to, priimtos teisės normos reikalauja, kad restoranai prie kiekvieno patiekalo nurodytų kiek jame yra riebalų.

 

 Vidutiniškai žmogus suvalgo apie 80 gramų riebalų per dieną. Jei norite numesti svorio, kaip ir minėta, šį kiekį reikia sumažinti iki 20-40  gramų. Įdomu tai, kad tikrindami kiek viename ar kitame produkte yra riebalų, galite apytikriai suskaičiuoti ir kiek bus kalorijų. Reikia tik gramus padauginti iš 9. Tai ir bus apytikslis kilokalorijų skaičius

 

Kiek vienoje standartinėje maisto porcijoje gramų riebalų

 

Riebus maistas

Pavadinimas

Gramai  

Kiaulienos paštetas

30

Saliami dešra

26

Kiauliena pusriebė

25

Pyragas su grietinėle ir uogomis

24

Dešrelės ir virta dešra

21

Kiaulienos sprandinė, kepta grilyje

20

Mažas greit maisto sumuštinis

20

Lydytas sūris

19

Bulvių traškučiai

17

Mažas šokoladukas

15

Mėsos faršas

14

Edeno sūris

13

Dviguba grietinėlės porcija kavoje

13

Arachisų maišelis

12

Keptas viščiukas su oda

12

Žuvies lazdelės

11

Chalva

11

Maža džiūvėsių pakuotė

11

Aliejus arba margarinas

8

Keptos bulvės

8

 

Neriebus maistas

Pavadinimas

Gramai

Neriebi kepta kiauliena

20

Nuriebalintos dešrelės

11

Varškė

2

Neriebūs traškučiai

8

Neribus  faršas

6

Viena grietinėlės porcija į kavą

6

Keptas viščiukas be odos

4

Neriebios žuvies lazdelės

6

Virtos bulvės

0

 

Pienas:

 

  • Karvės pienas šviežias 44 gramai riebalų litre
  • Nugriebtas pienas 22 gramai riebalų litre
  • Nuriebalintas pienas 11 gramai litre

 

     Jei palyginsime produktus, kuriuose riebalų daug ir tuos maisto produktus, kuriuose riebalų palyginti mažai, pamatysime, kad pakeisti racioną ir maitintis sveikiau palyginus lengva. Tam tereikia rinktis kiek kitokius patiekalus arba pakeisti terminio produktų apdorojimo būdą.

 

 

Menkė, kepta su džiūvėsėliais          90              Menkė kepta ant grilio                    07

 

Keptos bulvės su grietine                60               Keptos bulvės                               00

 

Virtos bulvės su aliejumi                 53               Virtos bulvės                                 00

 

Vištiena su majonezu                     47               Vištienos suktinukai                       16

 

Kaip maisto produktuose sumažinti riebalų

 

  • Vartokite augalinius ir saulėgrąžų aliejus
  • Naudokite nepridegančias keptuves – nereikės tiek riebalų
  • Aliejų į keptuvę ne pilkite, bet šlakstykite
  • Daržoves troškinkite ne su aliejumi, bet su daržovių sultiniu
  • Nuo mėsos visada nupjaukite riebalus
  • Valgykite daugiau žuvies ir vištienos
  • Vietoje sūrio naudokite varškę
  • Vietoj grietinėlės naudokite nugriebtą pieną
  • Stenkitės maistą ruošti ant garų, kepti grilyje

 

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *