Kategorijos
Augalininkystė

Perka mišką. Nuo ko priklauso miško kaina?

 

Parduodant mišką, kaina vaidina ne paskutinį vaidmenį. Todėl dažnai keliamas klausimas kaip nustatyti miško kainą, kaip įvertinti turto vertę ir neparduoti už per mažai arba neužsiplėšti tiek, jog ir dešimtmetį niekas nepirks. Miško kaina susideda iš daugybės sudedamųjų dalių, todėl nėra universalios formulės, kuria pasinaudojus galėtume išskaičiuoti kainą. Visgi, pateikiame keletą gairių, kurios gali nukreipti tinkama linkme.

Kategorijos
Daržas

Kaip teisingai uždengti šiltnamį ir išsaugoti plėvelę

Beveik visi save gerbiantys sodininkai agurkus ir pomidorus sodina šiltnamiuose. Mūsų klimatas per daug neprognozuojamas, kad būtų galima tikėtis, jos vasara bus šilta ir daržovės sėkmingai užaugs.

Kategorijos
Daržas

Kaip teisingai auginti daigus

Iš pirmo žvilgsnio daigų auginimas pavasarinei sėjai paprastas užsiėmimas, tačiau iš tiesų namuose išauginti tvirtus ir gyvybingus daigus nėra taip paprasta. Tačiau gerų rezultatų pasiekia ir mėgėjai, jei jie laikosi kelių paprastų taisyklių.

Kategorijos
Maistas

Kavoje yra stiprių nuskausminančių ir raminančių medžiagų

Brazilijos tyrinėtojai kavoje rado neįprastą baltymą, kuris žmogaus organizmą veikia panašiai kaip morfijus. Pasak šį atradimą padariusios „Embrapa“ kompanijos, dabar naują organinę medžiagą tyrinėja Brazilijos universiteto genetikai ir biologai.

Kategorijos
Maistas

Sveikatingumo guru sako, kad kava ir aliejus idealus derinys

Vakaruose plinta nauja mada – aliejinė kava. Šiam gėrimui priskiriama ne viena sveikatai naudinga savybė. Būk tai jis prideda energijos, padeda sulieknėti, ilgiau išlikti budriam.

Kategorijos
Maistas

Burokėlių sultys gali sumažinti kraujospūdį

Viena stiklinė burokėlių sulčių per dieną gali padėti žmonėms, kuriuos kamuoja per aukštas kraujospūdis. Kartais šis metodas gelbsti net tuos, kurie su hipertonija kovoja tik vaistais.

Kategorijos
Maistas

Gausios šventinės užstalės ilgam gali sugadinti kraujo tyrimus

Šventės, kurios tęsiasi keletą dienų – tiek didžiosios religinės, tiek grandioziniai gimtadieniai ir vestuvės – žmogaus kūnui sukelia gan didelį stresą. Pagal lietuviškas tradicijas jose būna gausu saldumynų ir riebaus maisto bei alkoholio. Produktai paprastai naudojami negailint savęs.

Kategorijos
Dietos

Glikemijos indekso lentelė

 

Glikemijos indeksas Be kalorijų skaičiaus, žmonėms, sergantiems tam tikromis ligomis ar ieškantiems sveiko maisto, kitas svarbus parametras tai maisto produktų glikemijos indeksas.

Įdomu tai, kad kartais net labai kaloringų produktų glikemijos indeksas (GI) žemas ir atvirkščiai. GI lemia riebalų ir cukraus kaupimąsi žmogaus organizme ne menkiau, kaip angliavandenių turinčių produktų išskiriamos kalorijos.

Kategorijos
Dietos

Kiek riebalų turi būti vienoje porcijoje

Dietologai išvedę tarsi savotišką taisyklę, kad sveikame maiste turi būti ne daugiau kaip 35  procentai riebalų. Jei metamas svoris, šis rodiklis mažinamas iki 20-25  procentų. Tai viršutiniai rodikliai.

 Jei laikysitės šių normų, mažės ir tikimybė susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Vienas iš paprasčiausių būdų kontroliuoti kiek riebalų suvartojate, tai skaičiuoti kiek jūsų vartojamuose produktuose gramų riebalų. Jungtinėse Amerikos valstijose šis metodas kai kuriems žmonėms net pakeitė kalorijų skaičiavimą. Be to, priimtos teisės normos reikalauja, kad restoranai prie kiekvieno patiekalo nurodytų kiek jame yra riebalų.

Kategorijos
Dietos

Kiek reikia suvalgyti, kad gautume 100 kcal

Tiems, kurie rūpinasi kūno svoriu svarbu bent preliminariai žinoti kiek kalorijų sudaro vienas ar kitas produktas. Pateikiame kai kurių dažniausiai vartojamų maisto produktų kalringumą.